.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توزيع 3000 تن سيب و پرتغال در مازندران

رئيس سازمان بازرگاني مازندران از توزيع 3‌هزار تن سيب و پرتغال در مازندران از 24 اسفندماه خبر داد. 

عباسعلي وفايي‌نژاد پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازرگاني همانند هافبك دفاعي تيم فوتبال عمل مي‌كند و دفاع آخري است كه هيچگاه تشويق نمي‌شود.
وي با اشاره به اينكه تنظيم بازار داخلي با تغييرات فصول سياست‌هاي بازرگاني را تشكيل مي‌دهد، افزود: با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها فعاليت نهادي مانند بازرگاني افزايش يافته است.
رئيس سازمان بازرگاني مازندران با بيان اينكه به منظور تنظيم بازار 2‌هزار تن شكر در انبار بازرگاني مانده است، تصريح كرد: ذخيره‌سازي 50‌هزار تن مركبات در استان براي تأمين نياز 40‌هزار تني كشور از اقدامات موفق بازرگاني بوده است.

*توزيع گسترده سيب و پرتقال از 24 اسفندماه
وي از توزيع گسترده سيب و پرتقال از هر كدام به ميزان يك‌هزار و 500 تن در 90 نقطه استان خبر داد و خاطرنشان كرد: اين ميزان از 24 اسفندماه توزيع مي‌شود.
وفايي‌نژاد از اجراي طرح نظارت ويژه نوروز خبر داد و بيان داشت: اين نظارت‌ها از اول اسفندماه آغاز و تا 10 اردبيهشت‌ماه تدوام دارد.
وي با اشاره به اينكه نمايشگاه عرضه مستقيم كالا از 10 اسفندماه با حضور يك‌هزار و 700 فعال اقتصادي مازندران در حال برگزاري است، تصريح كرد: استقبال از اين نمايشگاه تاكنون خوب بوده است و شرايط رقابتي فراهم شده است.

*جريمه بيش از 3 ميلياردي واحد‌هاي صنفي متخلف
رئيس سازمان بازرگاني مازندران با تأكيد بر اينكه از عرضه كالاهاي بي‌كيفيت و با قيمت بالا جلوگيري مي‌كنيم، گفت: كميته‌هاي نظارتي و تيم سازماني با اين مسئله برخورد مي‌كنند.
وي از حضور 700 ناظر افتخاري و 300 بازرس با تركيب اتحاديه‌هاي صنفي از اول اسفندماه تاكنون خبر داد و بيان داشت: تا 17 اسفندماه از 19‌هزار و 568 واحد صنفي بازديد شد و يك‌هزار و 934 واحد صنفي متخلف شناخته شدند.
وفايي‌نژاد با بيان اينكه 3 ميليارد و 276 ميليون ريال واحدهاي صنفي متخلف جريمه شدند، اظهار داشت: پرونده اين واحدها به اداره كل تعزيرات حكومتي مازندران ارسال شد.

*توزيع شيرهاي غير يارانه‌اي در پاكت‌هاي يارانه‌اي
رئيس سازمان بازرگاني مازندران در اين نشست در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد توزيع شيرهاي غير يارانه‌اي در پاكت‌هاي فروش شير يارانه‌اي و اشكال اين روند كه موجب از بين رفتن اعتماد عمومي و مشكلاتي بين فروشنده و مصرف‌كننده به دليل تناقض در توزيع ايجاد مي‌شود، گفت: براي كمترين ميزان يارانه‌ها بيشترين هجمه صورت مي‌گيرد.
وي گفت: با حذف يارانه شير واحدهاي توليدي به دليل اينكه پاكت‌هاي شير را با بر‌چسب يارانه از قبل توليد كرده بودند، مجبور هستند كه با اين روند شير را عرضه كنند كه در همين زمينه به آنها ابلاغ شده است كه برچسب‌هاي جديد قيمت را بر روي پاكت‌ها بزنند.
وفايي‌نژاد با تأكيد بر اينكه حذف اين پاكت‌ها نيز به دليل اينكه واحدها متضرر مي‌شدند و ضرر اقتصادي آنها نيز 30 تا 40 ميليون تومان برآورد مي‌شد، تصريح كرد: با وجود ميل باطني بين بد و بدتر اين روند را انتخاب كرديم و هرگز هدف نبوده كه اعتماد عمومي از بين برود و سعي مي‌شود اين روند اصلاح شود.

*‌تخلفات نيم ساعته رسيدگي مي‌شود
وي با اشاره به اينكه تخلفات اقتصادي واحدهاي صنفي در شهرها نيم‌ساعته با حضور بازرسان رسيدگي مي‌شود، اظهار داشت: اين روند در روستاها نيز تا يك ساعت طول مي‌كشد.
رئيس سازمان بازرگاني مازندران در مورد گراني تخم‌مرغ در روزهاي اخير خاطر‌نشان كرد: در چهار ماه پاياني سال به دليل سرما با كاهش توليد و افزايش مصرف مواجه مي‌شويم و در كنار آن بيماري‌هاي ماكيان نيز شدت پيدا كرد و اين روند موجب شد بخشي از گله مرغ‌ها از بين برود كه دولت با ورود به اين بخش و اعلام تعرفه صفر براي واردات بخشي از اين مشكل را حل كرد.

*جريمه 110 ميليارد توماني تخلفات در مازندران
وي در پاسخ به سؤالي در مورد ميزان ريالي تخلفات مالي واحدهاي صنفي در سال جاري گفت: 110 ميليارد تومان ميزان تخلفات واحدهاي صنفي در 11 ماه گذشته بوده است.
وفايي‌نژاد با تأكيد بر اينكه در مجموع 50 درصد تخلفات به گرانفروشي بر مي‌گردد، تصريح كرد: اعلام آمار تخلفات درد جامعه را دوا نمي‌كند بلكه بايد با ساز و كارهاي تجارت الكترونيك و شفاف‌سازي و ارائه ايران‌كد به كالاها تخلفات را كاهش داد.
وي در پايان بخشي از تخلفات صنفي را به قوانين نسبت داد و اظهار داشت: در بعضي از موارد قوانين قاطع و جامع نيست./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.